Dobro došli na Beta stranicu! Želimo vaše povratne informacije – Launch naše web stranice u rujnu 2024. – Dobro došli na Lokl Dizajn Market – Podržite hrvatske obrtnike, kreatore i dizajnere –

Ove godine Gradski muzej Varaždin slavi svojih 100 godina postojanja pa je vodstvo muzeja odlučilo da je vrijeme za novi vizualni identitet. U suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom pokrenut je natječaj, a mi u LOKL Design Studiju vidjeli smo ovo kao fantastičnu priliku – ne samo za poigrati se sa dizajniranjem logotipa, već i sa oblikovanjem načina na koji javnost doživljava muzej. Željeli smo istaknuti njegovu bogatu povijest, ali i osigurati da ostane relevantan i privlačan suvremenoj publici.

Zašto je snažan identitet važan za muzej?

Muzej je puno više od zbirke artefakata – to je portal u povijest, kulturno središte i prostor za pripovijedanje priča. A svaka sjajna priča, treba snažan vizualni identitet kako bi se povezali s ljudima. Za muzej poput Gradskog muzeja Varaždin, koji ima stoljetnu tradiciju, promišljeni vizualni identitet pomaže:

  • Osnažiti kulturnu prisutnost: Jasan, prepoznatljiv brend čini muzej vizualnim simbolom grada.
  • Učiniti ga pristupačnijim: Dobro osmišljen identitet može učiniti muzej privlačnijim i lokalnom stanovništvu i turistima.
  • Osigurati dosljednost: Kohezivan vizualni jezik na svim platformama – od službenih stranica do društvenih mreža – pruža sklad..
  • Ispričati priču muzeja: Identitet muzeja treba odražavati njegovu misiju, vrijednosti i priče koje želi podijeliti.

Naš pristup dizajnu

Faza 1: Istraživanje arhitekture muzeja

Prije nego što smo započeli dizajniranje, proveli smo vrijeme proučavajući muzejske zgrade. Gradski muzej Varaždin nije smješten na jednoj lokaciji – prostire se kroz nekoliko povijesnih zdanja, a središnji dio mu je Stari grad. Te zgrade nisu samo prostori za izložbe, već su i sami dio identiteta muzeja. Željeli smo osigurati da naš dizajn uhvati i njihovu bit.

Faza 2: Razrada koncepta

Naš koncept “Strukture” proizašao je iz dva glavna izvora inspiracije:

  1. Prekrasnih geometrijskih uzoraka prisutnih u arhitekturi muzeja.
  2. Strukture samog muzeja, koji se sastoji od različitih odjela koji zajedno čine cjelinu.

Tako smo došli do dizajna koji je istovremeno povijesno utemeljen i usmjeren prema budućnosti – baš kao i sam muzej.

 

Faza 3: Oživljavanje identiteta

Logotip

Logotip muzeja treba biti njegov prepoznatljiv znak – odmah prepoznatljiv i simboličan. Stvorili smo modularni logotip inspiriran geometrijskim elementima muzejskih zgrada, omogućujući mu fleksibilnost i prilagodljivost različitim primjenama.

Paleta boja

Nadahnuli smo se bojama varaždinske arhitekture i okoline kako bismo stvorili toplu, sofisticiranu paletu:

  • Terakota crvena (#AC4625) – Inspirirana krovovima Varaždina.
  • Tamno plava (#213D61) – Duboka i bezvremenska, baš poput povijesti.
  • Toplo zlatna (#D9974D) – Simbol bogate kulturne baštine.
  • Kadulja zelena (#A2B469) – Odraz prirode i očuvanja.
  • Polu-bijela (#F9F9F9) i Tamno siva (#272727) – Jasne i uravnotežene.
Tipografija

Odabrali smo fontove koji savršeno spajaju tradiciju i modernost:

  • Richmond Text – Glavni komunikacijski font; elegantan i strukturiran.
  • Neue Haas Grotesk – Moderan kontrast u logotipu i popratnim tekstovima.
Jedinstven vizualni identitet za svaki odjel

Budući da muzej obuhvaća više odjela, dizajnirali smo pojedinačne simbole za svaki, dajući im vlastiti identitet uz zadržavanje vizualne povezanosti:

  • Arheološki odjel
  • Povijesni odjel
  • Kulturno-povijesni odjel
  • Etnografski odjel
  • Prirodoslovni odjel
  • Galerija umjetnosti
  • Zajedničke službe
  • Odjel za konzervaciju-restauraciju i dokumentaciju

 

Primjena u praksi

Snažan vizualni identitet ne odnosi se samo na estetiku – mora biti funkcionalan i jednostavan za upotrebu. Naš prijedlog uključuje:

  • Smjernice za upotrebu logotipa (i što treba izbjegavati!).
  • Specifikacije boja za tisak i digitalne medije.
  • Jasnu tipografsku hijerarhiju radi bolje čitljivosti.
  • Smjernice za fotografiju koje naglašavaju arhitektonske i geometrijske elemente muzeja.
  • Pravila digitalnog brendiranja za konzistentnost na webu i društvenim mrežama.

Rezultati natječaja

Stručni žiri u sastavu Andro Giunio, Marko Hrastovec, Marija Juza, Elizabeta Igrec i Miran Bojanić Morandini donio je sljedeće odluke:

  • Prva nagrada nije dodijeljena, ostavljajući prostor za daljnji razvoj.
  • Drugu nagradu (2.500 €) osvojio je Ian Farkaš za “City Colors”.
  • Treće nagrade (1.700 € svaka) pripale su:
    • Ninu Dolencu, Rini Crnjakoviću i Toniju Biliću za “Varaždin Concept”.
    • Sari Zelić za “Portal to Culture”.

 

Ostale natječajne radove možete pogledati ovdje.

Što smo naučili

Na natječaj je pristgao 71 kreativni rad. Iako naš prijedlog nije pobijedio, zabavili smo se kreirajući, stekli vrijedna iskustva istražujući i uživali gledajući radove drugih. 

Kroz rad na ovom projektu zaključili smo:

  • Arhitektura priča priču – Prostori muzeja nisu samo pozadina, već sastavni dio identiteta.
  • Fleksibilnost je ključna – Velike institucije trebaju prilagodljive dizajnerske sustave.
  • Balans tradicije i modernosti – Dobar identitet poštuje baštinu, ali se osjeća svježe i suvremeno.
  • Skalabilnost je bitna – Identitet mora rasti i razvijati se s institucijom.

 

Gledajući u budućnost

Ponosni smo na naš rad i zahvalni na prilici za sudjelovanje u ovom projektu. Ovakvi natječaji pokazuju koliko je dizajn važan u kulturnom sektoru. Veselimo se vidjeti kako će se vizualni identitet Gradskog muzeja Varaždin razvijati u narednim desetljećima.

 

Ovaj članak napisao je tim LOKL Design Studija (Nina Lišnić, Raul Jimenez Vazquez, Matea Lišnić) kao osvrt na naše sudjelovanje u natječaju za vizualni identitet Gradskog muzeja Varaždin, veljača 2025.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Dobrodošli / Dobrodošli

Odaberite željeni jezik / Select a language: