
Najvažniji ljetni outfit svakako je onaj za odlazak na kupanje, a odabir ljetnog kupaćeg kostima najuzbudljiviji je trenutak planiranja ljetnih godišnjih odmora. O ljubavi prema ovom voljenom odjevnom predmetu razgovarali smo sa Magdalenom Šitov, vlasnicom branda Paraima Opatija.
Magdalena je rođena u Poljskoj, odrasla u Njemačkoj i Makedoniji, a zbog ljubavi je Opatiju odabrala za svoj novi dom. Brand je nastao kao rezultat njene ljubavi prema kupaćim kostimima, ali i potrebe izraziti svoju kreativnost kao balans za svoju manje kreativnu i zahtjevnu profesiju konferencijskog prevoditelja. “Ideja se rodila 2020 g., kada nas je pandemija zbunila, uplašila, oduzela posao, pogoršala zdravlje, ali i natjerala nas shvatiti da je život kratak i trebamo skupiti hrabrosti i ostvariti bar neke naše snove.Tako sam odlučila realizirati svoju dugogodišnju želju i stvoriti brand koji potencira Europsku kvalitetu, podržava obiteljske tvrtke s dugom tradicijom fer poslovanja i koristi ekološke komponente s certifikatom sigurnosti za zdravlje.”

“Kao žena obožam kupaće kostime, a kako živim na moru, njih nikada dosta! Kupovala sam i skupe i jeftine, i nepoznate i premium marke, ali sam uvijek imala osjećaj da se mali dizajneri više posvećuju i da nije sve u profitu, te sam imala potrebu kreativno se izraziti. Kako sam u koroni shvatila da moja profesija nema sigurnu budućnost, riješila sam investirati sve što imam (i nemam) i krenula u projekt Opatijskih kupaćih kostima. “
Kreiranje Paraima Opatija kupaćih kostima
U dizajniranju i stvaranju Magdalena kreće od materijala. Kada se zaljubi u neki materijal, prvo se uvjeri da je pogodan da bi ga uzela u obzir za kolekciju, a onda razmišlja o dizajnu. Voli materijale koje su ekološki, inovativni i novi na tržištu, a ne voli kada je nešto dostupno na svakom ćošku. Inspiraciju pronalazi u raznim stvarima, a ne samo iz svijeta mode. “Prije neki dan sam prolazila pored Torpeda u Rijeci, i eto inspiracije za kupaći kostim koji na leđima ima ukras u zlatno-bijeloj, mramornoj boji, recimo… nešto feminiziraniji torpedo..” objašnjava.
Najveći izazov joj je to što svoje kolekcije kreira za žene, a žene su često naučene skrivati svoje tijelo. S obzirom da je svaka žena drugačija, i to ne samo fizički, nego i karakterno, a teško je zadovoljiti sve ukuse i sve forme tijela… Proces se dodatno komplicira zato što ne koristi žice, zbog mogućeg rizika koje one donose za žensko zdravlje, što znači da se ograničava na ženske grudi kojima treba mala do srednja potpora. “Naučila sam kontrolirati svoju kreativnost i uvijek razmišljati o ženama i djevojkama koje ih nose. Ne planiram staviti svoje kostime u muzej, želim ih vidjeti na što više zadovoljnih i sretnih žena i djevojaka. Naravno, radim i modele koje nikada neće biti proizvedeni, ali često želim probati hoće li nešto uopće biti izvedivo. Volim se prepustiti i kreirati!”
Proces izrade Paraima Opatija kupaćeg kostima
“Prvo skupim sve materijale koje želim koristiti u nekoliko boja, istestiram ih na sebe, bacam ih u more, u bazen, zatim u saunu, ostavljam ih na suncu par dana, perem u mašini na 60° C, vučem ih na sve strane.. Oni koji prežive postaju kupaći kostim. Ideja imam uvijek previše, ali spajanje boja, materijala i dizajna je nešto što mi noćima krade san. I onda stavim sve na lutku i pogledam ujutro na šta to liči. Nekoliko mjeseci kasnije izaberem par favorita i par rezervnih opcija. Mi dizajneri uvijek imamo ogromnu želju pretočiti svoju inspiraciju u realnost, a zaboravljamo prebrojiti budžet, naročito kada se financiramo sami, kao u mom slučaju. Kada konačno izaberem sve komponente, prelazim u fazu proizvodnje. Prvo se rade digitalni modeli, onda prvi uzorak, slijedi više fitinga dok se ne dobije konačni model, onda se gradira u drugim veličinama, te se radi konačni fiting za sve veličine. Ukoliko je sve u redu, kreće proizvodnja u nekoliko boja i veličina, šiju se etikete i pakiraju se, a se kupcima se šalju u poklon vrećicama.”
Održivost i zdravlje na prvom mjestu
Materijale koje koristi Magdalena kupuje od provjerenih talijanskih proizvođača s dugogodišnjom tradicijom. Koristi različite materijale, među kojima i ekološki materijal koji nastaje preradom ribarskih mreža, t.z. tehno-materijal koji ima sposobnost kontrakcije musklulature kada je suh, a u vodi se opušta, te rezultira slimming efektom. A za one koje više vole sjaj, odabire soft charmeuse koji reflektira sunce i daje efekt sijanja pijeska na suncu.
Svi materijali imaju UV faktor 50, bielastični su i super-repelentni t.j. dopuštaju da voda klizi s kostima, zbog čega se i brzo suše. Mogu se prati na 40°C u mašini, što je rijetkost kod kupaćih kostima. Korištene komponente su iz Plexiglasa talijanske proizvodnje. Jastučići za gornji dio bikinija rade se u EU iz 100% organskog pamuka, a higijenski ulošci nastaju u Rijeci. Komponenti i materijali su hipoalergeni, ne mjenjaju boju i formu, otporni su na sunce, klor, slanu vodu i kreme/ulja za sunčanje.
“Održivost igra veliku ulogu u izboru materijala, i to na više razina. Jedna je ekološka strana, gdje dajemo sve od sebe da pronađemo lijepe ekološke materijale koje i u samom procesu bojenja ne zagađuju okoliš. Druga strana je nabava komponenta i materijala rađenih u EU, što nam smanjuje transportne rute, a s tim i CO2 otisak. U vezi dizajna smišljamo razne načine da se jedan kupaći kostim može nositi na više načina, različito vezati, ili stilizirati se u hodu. Mix & match opcija kombiniranja bikinija pomaže da se radi više kombinacija s malo komada, a i da se nose kao top u ljetnim izlascima. Naši su kostimi rađeni u duplom postavljanju što garantira veću izdržljivost što je sasvim suprotno od cilja masovne produkcije „brže raspadanje, veća potrošnja“. Kod dizajna razmišljam i o tome da u proizvodnji ostane što manje viškova, a i ono što ostane iskoristimo za vezice i privjeske. Etička strana nam je isto jako važna, te zbog toga pažljivo biramo s kime surađujemo. Imamo nultu toleranciju ka lošim radnim uvjetima, iskorištavanje radnika, dječji rad, nehumane uvjete rada, zbog čega favoriziramo obiteljske kompanije” s dugom tradicijom. Nažalost ove su okolnosti aktualne u fashion biznisu s presudama zbog loših uvjeta rada za Valentino i Dior torbe. Sankcije su donesene za tvornice u Milanu, ali brendovi se prave da se ništa nije dogodilo. “


Izazovi i budućnost
“Realizacija boutique branda je jedan od najrizičnijih financijskih poduhvata, s obzirom da vlasnik brenda investira svoje vrijeme, energiju, novce i kreativnost, a nema pojma hoće li to prodati te hoće li biti u mogućnosti financirati sljedeću kolekciju. “ kaže nam Magdalena.
Unatoč svim izazovima krajem 2025. planira prelaznu kolekciju, malo težu, pompozniju i luksuzniju u kontekstu komponenata, ali dalje ograničenu komadima. Haljinice i kimona će i dalje biti dio kolekcija, a s malo sreće u 2026. ulazi i u projekt organskog parfumiranog ulja za sunčanje, koji bi mogao postati realnost.
Magdalenin favorit: Lovran Love bikini u boji Chocolate Dream.
“Jedini na svijetu s „kockicom čokolade“ koja se može kretati da bi gornji dio pokazao manje ili više kože i adaptirati se na grudi svake djevojke i žene. Donji dio bikinija su srednje visoke cheeky gačiće sa slijepim šavovima, koji pokrivaju sve što treba i uopće se ne osjećaju na koži. Suši se bukvalno za pet minuta 😉”